Ядките

2017-10-20

Видовете ядки и ползите им за здравето

Ако сте гладни, но нямате време за закуска или обяд, шепа сурови ядки са отличен избор за здравословно хапване. Те са чудесна алтернатива ако огладнеете по време на път или като лека закуска пред компютъра по време на работа. Ядките трябва да се консумират умерено заради високото съдържание на протеин и мазнини, като около 50 до 70 грама дневно или 2-3 пъти седмично са напълно достатъчни. Освен протеини и полезни мазнини, ядките са богати и на фибри, калций, магнезий, желязо и много други полезни вещества.

Ядките допринасят за поддържане на идеалното тегло, стига да се консумират в здравословни количества. Полезни да и при сърдечни проблеми или проблеми с холестерола, ядките са чудесен заместител на приема на мазнини.

Всички знаем, че печените ядки са много вкусни, но истината е, че са най-полезни сурови, като преди това са накиснати във вода между 8-12 часа. При накисване ядките започват да покълват, което позволява на ензимите инхибитори да бъдат деактивирани и ядките стават лесно смилаеми. Единствено макадамията има много малко ензими и кисненето при нея не е задължително. Ако все пак предпочитате печените ядки е препоръчително да ги изпечете в домашни условия, поръсени с малко хималайска сол. За правилно съхранение на ядките е най-добре да бъдат поставени в стъклен буркан в хладилник или на тъмно и сухо място.

А ето и някои от най-познатите и любими ядки:

Бадем – богати на калий, калций, желязо, магнезий, фосфор и и витамин Е. Подходящи са при сърдечни проблеми, атеросклероза, нарушено зрение и високо кръвно. От бадем се произвежда и познатото бадемово мляко – подходящо за кърмачки и малки деца, но трябва да се има предвид, че е полезен само сладкият бадем. Повече интересни факти за бадема, може да прочетете тук - http://k-express.bg/polezno/prirodni-lechiteli-bademi-71-9/.

Кашу – една от най-любимите ядки, богата на желязо магнезий, цинк, витамин Б и протеини. Подходяща за диабетици.

Лешници – богати са на мазнини и имат високо съдържание на калций, магнезий, фосфор и витамини Б, Ц и Е. Подходящи са като добавка в диети, заради ниското съдържание на въглехидрати.

Кедрови ядки – богати са на протеини, което ги прави подходящи както за деца, така и за възрастни. Съдържат аминокиселини, витамини и минерали и са подходящи за добро храносмилане и обмяна на веществата.

Макадамия – тя е една от най-висококалоричните ядки. Богата е на протеини, въглехидрати, фибри калций, калий, селен, желязо и витамин Б. Подходяща е при висок холестерол, диабет, мигрена и високо кръвно. Маслото от макадамия е много предпочитано заради подмладяващите си свойства.

Орехи – те са богати на йод, мед, фосфор, желязо, цинк и витамини от групите Б и Ц. Предпазват сърцето и мозъка.  Също така съдържат L-аргинин, който е много полезен за кръвоносната система.

Шамфъстък – той е много богат на желязо и калий. Също така съдържа протеин, калций, фосфор, бетакаротен и витамин Е, което го прави много полезен при проблеми със сърдечно-съдовата и нервната система и заздравява костите и зъбите.

Знаете ли че?
• Според изследване от 2001 година, ядките са шестата най-популярна храна за пред телевизора.
• Двама от президентите на САЩ – Томас Джеферсън и Джими Картър са били фермери отглеждащи фъстъци.

Ние в К-експрес ценим полезните съставки на даровете от природата и се стремим да ги влагаме в нашите ястия.

Екипът на К-експрес