Закуската

2017-05-02

Пълноценен старт на деня

Здравословната закуска е едно от най-важните хранения за деня, защото зарежда със сила и спомага за правилния старт на деня. Пълноценната закуска дава енергия и подпомага физическата активност за целия ден. Подобрява концентрацията, паметта и повишава ефективността на мозъчната дейност.

Проблемите със закуската са, че сутрин не  се изпитва толкова глад, не остава време или умишлено се пропуска, защото мислим, че  закуската повишава теглото, но тя е задължителен елемент от здравословния режим на организма. Според специалисти диетолози, закуската е източник на здраве и добро настроение. Те препоръчват с нея да си набавяме 25% от общата калорийна стойност за деня.

Поради липсата на време, закуската често се състои от прекалено мазни или много сладки готови храни. Те засищат организма бързо, но за кратко и не доставят нужната енергия за пълноценен ден. При редовно пропускане на закуската, организмът забавя метаболизма и човек се уморява по-бързо, а с времето започва да трупа килограми. Част от изследванията показват, че редовното хапване сутрин, регулира нивото на холестерола, предпазва сърцето и намалява риска от диабет.
За първото хранене от деня, менюто трябва да балансира белтъчини, мазнини, протеини, въглехидрати и фибри, за да събуди и зареди организма с енергия. Желателно е закуската да включва и пълнозърнести култури. Те са богат източник на фибри и антиоксиданти. Фибрите понижават нивото на холестерола и намаляват риска от атеросклероза на съдовете. Също така спомагат за задържането на ситост в организма и предпазват от повишаването на кръвна захар. Фибри се съдържат освен в зърнените култури, така и в зеленчуците и плодовете. Други важни съставки за пълноценната закуска са протеините. Те се съдържат в месото, мазнините, яйцата и млечните продукти. А ето и няколко полезни съвети и храни, които да включим в закуската си:
- Пресни плодове – те са подходяща здравословна закуска, която задоволява желанието за хапване на нещо сладко, а консумацията им не изисква предварително подготвяне. По този начин може да избегнем хапването на нещо с много захар.
- Пресни зеленчуци – с тях бързо можем да направим свежа салата или да консумираме като добавка към закуската.
- Млечни продукти – млечните продукти набавят така полезния за организма калции. Купичка кисело мляко или чаша прясно мляко сутрин са добър избор за набавяне на калции.
- Пълнозърнест хляб и зърнени закуски – богати са на фибри и доставят на организма много витамини от група Б. Зърнена закуска в съчетание с кисело мляко и плод и получаваме здравословна и вкусна закуска. Търсете зърнени закуски, които нямат допълнително добавени захари и консерванти. Филийка с пълнозърнест хляб също е опция – препичаме и намазваме с масло или крема сирене и сме готови със закуската за деня.
- Яйца – те осигуряват на организма протеини, витамини и минерали. Опциите са много варени, забулени, пържени или да направим питателен омлет, към който може да добавим зеленчуци или сирене. Не отнема много време, а е толкова вкусно и засищащо.
- Риба – тя е богата на омега-3 мастни киселини. Парче риба като добавка към пълнозърнест хляб или бисквити, е вкусна закуска, която ще даде енергия за целият ден. Добавяме към яйцата малко филе от сьомга или слагаме на филийката с крема сирене за обогатяване на сутрешното меню.

Ние в К-експрес вярваме, че всяко хапване през деня  трябва да носи добро преживяване и да зарежда с енергия за един по добър ден, изпълнен с усмивки.

Екипът на К-експрес.